W opolskim urzędzie marszałkowskim podpisano umowę z wykonawcą obwodnicy Malni i Choruli. Wykonana w technologii betonowej droga o długości 6,1 km będzie poprowadzona nowym śladem DW 423. Obwodnica ominie Malnię i Chorulę od północy i doprowadzi ruch do ronda pomiędzy Krapkowicami a Gogolinem. Dzięki temu Opole zyska bezpośrednie połączenie z węzłem autostradowym a mieszkańcy Malni i Choruli odetchną od ruchu ciężarówek.
Drogi budowane w technologii betonowej są trwalsze od asfaltowych, nie występuje na nich zjawisko koleinowania. Oceniane są też jako bezpieczniejsze - nawierzchnia daje dużą przyczepność i lepszą widoczność (między innymi dzięki lepszemu odbiciu światła) oraz krótszą drogę hamowania)
Inwestycja zakłada budowę wiaduktu, dróg lokalnych, zakładowych i serwisowych, i skrzyżowań (w tym jednego ronda) oraz wykonanie elementów organizacji i bezpieczeństwa ruchu i urządzenie zieleni. Przebudowana zostanie także sieć energetyczna, sieć telekomunikacyjna, kanalizacja i wodociągi.