Projekt „Opolskie na rowery – przygotowanie i realizacja koncepcji rozwoju ścieżek rowerowych w województwie opolskim wraz z kampanią edukacyjną ”finansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 3 Gospodarka niskoemisyjna, Poddziałanie 3.1.3 Strategie niskoemisyjna w województwie opolskim
Wdrożenie projektu wpisuje się w działania Zarządu Województwa Opolskiego mające na celu wsparcie gospodarki niskoemisyjnej i zrównoważonej mobilności miejskiej, co w efekcie pozwoli na dostosowanie się do zmian klimatu i ograniczy negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko.
Innym istotnym aspektem realizacji tego pomysłu jest rozwój turystyki rowerowej, która w obecnym czasie przeżywa dynamiczny rozwój i cieszy się ogromnym zainteresowaniem.
Wnioskodawcą projektu jest Województwo Opolskie – natomiast jego realizacją zajmie się Zarząd Dróg Wojewódzkich oraz międzydepartamentowy zespół pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, koordynowany przez Departament Infrastruktury i Gospodarki.
Zadanie nr 3 w ramach którego wykonane zostaną miejsca obsługi rowerzystów tzw. MOR-ów, ustawienie oznakowania oraz przebudowa infrastruktury drogowej.
Głównym celem zadania jest zagospodarowanie i uatrakcyjnienie, dla rowerzystów jak i turystów, pieszych miejsca odpoczynku. Wytypowane zostały lokalizacje, w obrębie której poruszają się rowerzyści oraz aktywni spacerowicze dla których ma zostać wygospodarowanie miejsca odpoczynku.
Wygospodarowane miejsce składać ma się z:
• zadaszona wiata z ławeczkami ,stolikami oraz stojakami na rowery,
• niezależnie zlokalizowanych ławeczek ze stolikami,
• tablicy informacyjnej,
• stojaków na rowery,
• koszy,
• utwardzonego placu o wymiarach min. 9,5x8 m lub 13x8 m
W zakresie zadania jest opracowanie dokumentacji projektowej do uzyskania zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę (stosownie do wymogów ustawy Prawo budowlane) i na jej podstawie wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.: „Budowa miejsca obsługi rowerzystów-MOR” - w trybie realizacji „zaprojektuj-wybuduj w podziale na zadania:
1. Budowa miejsca obsługi rowerzystów -MOR w miejscowości Moszna ”
2. Budowa miejsca obsługi rowerzystów -MOR w miejscowości Ładza”
3. Budowa miejsca obsługi rowerzystów -MOR w miejscowości Boroszów”
Wartość zadania:
1. Budowa miejsca obsługi rowerzystów -MOR w miejscowości Moszna ” – 226 320,00 PLN
2. Budowa miejsca obsługi rowerzystów -MOR w miejscowości Ładza” – 300 080,00 PLN
3. Budowa miejsca obsługi rowerzystów -MOR w miejscowości Boroszów” – 310 083,00 PLN
Dofinansowanie - Środki Unii Europejskiej - 100%
Czas realizacji: 10 tygodni
Termin realizacji projektu: 31 grudnia 2022 r.
Projekt „Opolskie na rowery” realizowany jest dzięki funduszom europejskim Regionalnego Programu Województwa Opolskiego na lata 2014-2020. Jest jednym z ostatnich projektów w tej perspektywie finansowej a jego realizacja zakończy się w grudniu 2022 roku. Jego łączna wartość to 2,5 miliona złotych natomiast poziom unijnego dofinansowania wynosi aż 100% kosztów kwalifikowanych.
Wdrożenie projektu wpisuje się w działania Zarządu Województwa Opolskiego mające na celu wsparcie gospodarki niskoemisyjnej i zrównoważonej mobilności miejskiej, co w efekcie pozwoli na dostosowanie się do zmian klimatu i ograniczy negatywny wpływ działalności człowieka na środowisko.
Innym istotnym aspektem realizacji tego pomysłu jest rozwój turystyki rowerowej, która w obecnym czasie przeżywa dynamiczny rozwój i cieszy się ogromnym zainteresowaniem.
Wnioskodawcą projektu jest Województwo Opolskie – natomiast jego realizacją zajmie się Zarząd Dróg Wojewódzkich oraz międzydepartamentowy zespół pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, koordynowany przez Departament Infrastruktury i Gospodarki.
Przedmiot zamówienia został podzielony na dwie części (zadania):
a) część nr 1 – „Budowa dedykowanego oświetlenia przejścia/przejazdu dla pieszych/rowerzystów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 414 Opole – Prudnik w m. Dębina”, którą Wykonawca będzie realizował w systemie zaprojektuj i wybuduj polegającą na opracowaniu dokumentacji projektowej i następnie wykonaniu robót budowlanych na jej podstawie.
b) część nr 2 – w ramach której wykonawca zobowiązuje się do wykonania robót budowlanych dotyczących „Modernizacji nawierzchni ścieżki pieszo-rowerowej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 414 Opole – Prudnik w m. Dębina” w oparciu o otrzymaną od zamawiającego przedmiar robót, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
Przedmiotowe przedsięwzięcie obejmuje swym zakresem:
Część nr 1:
- wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzgodnieniami;
- wykonanie zasilania z szafy oświetlenia /latarni ulicznej;
- dostarczenie i montaż niezbędnych elementów infrastruktury oświetleniowej przejścia dla pieszych (dwie dedykowane oprawy asymetryczne przejścia dla pieszych w technologii LED);
- wykonanie tablic informacyjnych dotyczącej promocji projektu – 2 szt.
Część nr 2:
- modernizacja nawierzchni ścieżki pieszo-rowerowej,
- obniżenie krawężnika na wysokości przejazdu dla rowerów,
- odnowienie oznakowania grubowarstwowego oraz wykonanie płyt integracyjnych przejścia dla pieszych.
Wartość zadania:
1. „Budowa dedykowanego oświetlenia przejścia/przejazdu dla pieszych/rowerzystów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 414 Opole – Prudnik w m. Dębina” – 39.483,00 PLN
2. „Modernizacja nawierzchni ścieżki pieszo-rowerowej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 414 Opole – Prudnik w m. Dębina” – 193.501,51 PLN
Dofinansowanie - Środki Unii Europejskiej - 100%
Czas realizacji: 8 tygodni
III.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż 3 szt. czujników z pętlą indukcyjną do zliczania rowerzystów montowanych w nawierzchni asfaltowej ścieżki pieszo-rowerowej o szer. do 3,5 m w miejscowościach Boroszów, Zawada, Lubrza.
Opis:
Czujniki z pętlą indukcyjną w kształcie diamentu mają służyć do zliczania ruchu rowerowego z dwóch kierunków (suma przejazdów ogółem na godzinę). Dane z licznika powinny być przesyłane raz na dobę na serwer, z dostępem do aplikacji przez przeglądarkę. Działanie pętli powinno polegać na wykorzystaniu zjawiska zmiany indukcyjności pola - w momencie kiedy rower znajdzie się nad pętlą następuje zliczenie. Elementem detekcyjnym będzie umieszczona pod nawierzchnią pętla indukcyjna ułożona w odpowiednim kształcie tak, aby rower nie mógł jej ominąć. Zliczane są tylko rowery.
Dane z pętli będą prezentowane osobno i będą dotyczyły min.: liczby rowerzystów
w dniu bieżącym, w ciągu miesiąca z wyszczególnieniem poszczególnych dni oraz w ciągu roku z wyszczególnieniem poszczególnych miesięcy.
Zamówienie zapewni dostęp aplikacji do obsługi danych, z dostępem online, poprzez dedykowaną sieć www, umożliwiając przegląd i eksport danych do plików cyfrowych w formatach xls.
Raport generowany będzie zawierać: nazwę lokalizacji licznika, wybrany przedział czasowy, dane statystyki przedstawione w wykresach, a także umożliwiający wizualizację danych na stronie internetowej, m.in.: odczyt liczby zliczonych rowerzystów w dniu poprzednim z podziałem na godziny; odczyt zliczonych rowerzystów za dany okres (np. dzień, tydzień, miesiąc, rok).
Wartość zadania: - 108 965,70 PLN
Dofinansowanie: - Środki Unii Europejskiej - 100%
Czas realizacji: 5 tygodni
Termin realizacji projektu: 31 grudnia 2022 r.