rozpoczęcie: 25.05.2021 r.
zakończenie: 26.11.2021 r.
W ramach zadania wykonany zostanie następujący zakres robót:
Zaplanowano przebudowę skrzyżowania typu T. Jezdnia na obiekcie i dojazdach projektowana jest
o zmiennych spadkach, tak aby zapewnić sprawne odprowadzenie wód w kierunku odwodniania wpustami drogowymi a dalej w kierunku rowu. Niweleta drogi w profilu i w osi drogi w planie ulegną niewielkiej korekcie. W ciągu drogi planuje się ustawienie krawężnika betonowego i montaż barier drogowych. Dodatkowo zostaną wykonane pobocza z destruktu asfaltowego, uzyskanego podczas rozbiórki nawierzchni drogi Pobocze od strony krawężnika projektuje się o szerokości 1,25 m. W rejonie skrzyżowania zostanie również wykonana przebudowa nawierzchni istniejących zjazdów indywidulanych.
Projektowana droga posiadać będzie następujące parametry:
Zakres robót rozbiórkowych obejmuje częściowe rozebranie istniejącej konstrukcji oraz infrastruktury drogowej na moście oraz na odcinkach strefy przejściowej przed i za obiektem.
Istniejący obiekt jest betonowym mostem drogowym o schemacie statycznym łuku. Przewiduje się wzmocnienie konstrukcji istniejącego mostu z wykorzystaniem technologii reliningu. Do koryta cieku pod istniejącym obiektem planuje się wprowadzenie stalowej powłoki (z blachy falistej), zapewniając prześwit ok. 10 cm między powłoką
a istniejącą konstrukcją. Projektuje się posadowić konstrukcję stalową na uprzednio wykonanych ławach fundamentowych („ściankach wewnętrznych” kotwionych do istniejących ścian mostu) i zamocowanych na nich ceownikach. Dodatkowo planuje się wykonanie poszerzenia nasypu drogowego oraz poboczy. Odwodnienie jezdni na moście oraz na skrzyżowaniu odbywać się będzie za pomocą spadków podłużnych i poprzecznych. Woda opadowa i roztopowa kierowana będzie do ścieków przykrawężnikowych (z podwójnej kostki) a dalej spadkami podłużnymi do wpustów drogowych, skąd odprowadzona zostanie do rowu. Projektuje się wykonanie również barier ochronnych typu N2/W2/A, zakotwionych w gruncie. Po stronie wody dolnej, równolegle do ściany czołowej projektuje się wykonać schody skarpowe z elementów prefabrykowanych. Przy schodach zostaną wykonane pochwyty balustrady.
Projektowany most posiadać będzie następujące parametry:
kąt skrzyżowania z przeszkodą: