• Facebook ZDW Opole
  • BIP
  • WCAG
Nagłówek

Deklaracja dostępności

Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej zdw.opole.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

  • część z opublikowanych zdjęć i grafik nie posiada opisu alternatywnego,
  • filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących

Wyłączenia:

  • multimedia opublikowane przed 23 września 2020 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • dokumenty opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • pliki wytworzone przez inne podmioty niż ZDW w Opolu i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych,
  • treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Magdalena Paluch — email: lub telefonicznie 77 459 18 60 .

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

W ramach Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu funkcjonują trzy oddziały terenowe:

  • Oddział Terenowy w Głubczycach
    48-100 Głubczyce, ul. Kościuszki 8
    tel. 77 405 25 90 (centrala)
    faks 77 405 25 91, 77 405 25 99
    email: glubczyce@zdw.opole.pl
     
  • Oddział Terenowy w Grodkowie
    49-200 Grodków, ul. Wrocławska 58 
    tel. 77 400 47 00 (centrala)
    faks 77 400 47 01
    email: grodkow@zdw.opole.pl
     
  • Oddział Terenowy w Oleśnie
     46-300 Olesno, ul. Wielkie Przedmieście
    tel. 34 350 91 90 (centrala)
    faks 34 358 22 88
    email: olesno@zdw.opole.pl

W zakresie dostępności architektonicznej Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu:

  • Zapewnia wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne w budynku.
  • W budynku funkcjonuje dźwig osobowy, który daje możliwość przemieszczania się na wszystkie kondygnacje budynku.
  • W obiekcie (na 2 piętrze budynku do którego prowadzi dźwig osobowy) jest pomieszczenie WC przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami;
  • Zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy – na 2 piętrze budynku do którego prowadzi dźwig osobowy jest sekretariat, który stanowi również punkt informacyjny i posiada stolik do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. Obsługa punktu informacyjnego przywołuje pracownika ZDW, który podejmie się obsługi ww. osób; przy wejściu do budynku, na parterze, jak również na 2 piętrze jest umieszczona tablica informacja na temat rozkładu pomieszczeń.
  • Zapewnia wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego – jest taka możliwość,
  • Zapewnienia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób – oznaczona droga ewakuacyjna przez wejście na parterze w budynku.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Brak dostępności tłumacza języka migowego.

Raport o dostępności

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego.pdf - data dodania: 2023-03-28 13:20:19

×

Wyszukaj w serwisie