• Facebook ZDW Opole
  • BIP
  • WCAG
Nagłówek

DW 463 - dwa mosty do przebudowy

_MG_2310.jpeg

W Zarządzie Dróg Wojewódzkich w Opolu dyrektor Bartłomiej Horaczuk podpisał umowę z prezesem Henrykiem Mrozkiem (REMOST Olesno) na wykonanie przebudowy odcinka DW 463 oraz dwóch zabytkowych mostów.

Droga 463 pełni rolę łącznika między drogami krajowymi nr 46 i 11 łącząc jednocześnie Ozimek z Bierdzanami. Przebudowa ta jest kontynuacją naszych dotychczasowych prac mających na celu modernizację i dostosowanie naszej sieci dróg do obowiązujących wymogów. Dzięki nim zwiększamy bezpieczeństwo kierowców i pieszych. Mosty zostaną zmodernizowane a odcinek drogi wzbogacony o ścieżkę pieszo-rowerową.

Prace ruszą już lada dzień!

_MG_2312.jpeg

 

Kilka danych technicznych dotyczących przebudowy:

1) Nazwa zadania:

Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 463 na odcinku od km 10+300 do km 10+550 wraz z przebudową mostów w miejscowości Dylaki

 

2) Wartość Inwestycji:

2 488 310,44

3) Zakres prac:

a)

  • Most w km 10+369

Obiekt po przebudowie stanowić będzie konstrukcję łukową, jak w stanie istniejącym. Zachowane zostaną istniejące fundamenty:

  • klasa obciążenia „A” (nośność 50 t)
  • światło pionowe~2,20 m (bez zmian),
  • szerokość użytkowa jezdni2x3,5=7,0 m,
  • szerokość użytkowa chodników3,0 +1,0 m,
  • szerokość całkowita13,70 m,
  • kąt skrzyżowania z przeszkodą:90º.

b)

  • Most w km 10+497

Obiekt po przebudowie stanowić będzie konstrukcję łukową, jak w stanie istniejącym. Zachowane zostaną istniejące fundamenty:

  • klasa obciążenia „A” (nośność 50 t)
  • światło pionowe~2,05 m (bez zmian),
  • szerokość użytkowa jezdni2x3,5=7,0 m,
  • szerokość użytkowa chodników3,0 +1,0 m,
  • szerokość całkowita13,34 m,
  • kąt skrzyżowania z przeszkodą:90º.

c)

Zaplanowano przebudowę drogi na odcinku o długości około 250 m. Projektowana szerokości jezdni na obiekcie: 7 m, na drodze: 7 m. Jezdnia projektowana jest w dwustronnym spadku poprzecznym 2%.

Dodatkowo zostaną wykonane obustronne chodniki na obiektach, po stronie zachodniej połączone z projektowanym ciągiem pieszo-rowerowym prowadzonym wzdłuż drogi. Chodniki po stronie wschodniej zostaną przedłużone o ok. 5 m poza obiekt, gdzie zostaną dowiązane do projektowanego pobocza.

Podstawowe parametry techniczne drogi:

  • - konstrukcja drogi przystosowana do ruchu pojazdów o obciążeniu 115 kN/oś;
  • - droga klasy Z,
  • - obciążenie ruchem KR 3,
  • - szerokość jezdni:7,0 m
  • - pobocze - szerokość 1,25 m,
  • - pochylenie poprzeczne - daszkowe 2%,
  • - ciąg pieszo – rowerowy - szerokość 3,0m.

 

 

×

Wyszukaj w serwisie