Opracowanie wielowariantowej koncepcji rozwiązań projektowych istniejącego układu komunikacyjnego - Rozbudowa Ronda Milenijnego zlokalizowanego w pasie drogi krajowej DK 40 wraz z:
Docelowym założeniem inwestycji jest poprawa warunków ruchowych układu komunikacyjnego w obrębie Ronda Milenijnego, co przyczyni się do znaczącego usprawnienia dojazdu do strefy przemysłowej Kędzierzyna – Koźla.
Projektowana rozbudowa w każdym wariancie ma na celu polepszenie warunków komunikacyjnych oraz bezpieczeństwa w obszarze skrzyżowania drogi krajowej DK 40 z drogami innych kategorii poprzez zwiększenie przepustowości na rozbudowanym skrzyżowaniu w/w dróg, a co za tym idzie polepszenia płynności ruchu.
Rondo Milenijne znajduje się na obwodnicy miasta Kędzierzyna-Koźla i łączy drogi DK 40, DW 408 oraz drogi gminne. Jest to newralgiczne miejsce - wąskie gardło komunikacyjne w Kędzierzynie-Koźlu, w którym ze względu na bardzo duży ruch samochodowy notorycznie tworzą się zatory komunikacyjne.
Droga krajowa nr 40 prowadzi od Pyskowic, aż do granicy z Czechami w Głuchołazach.
W Kędzierzynie-Koźlu droga ta służy mieszkańcom jako obwodnica miasta, nie spełnia jednak swojej roli ze względu na zatory drogowe, które powstają na Rondzie Milenijnym.
Koncepcja obejmuje cztery warianty rozbudowy istniejącego układu komunikacyjnego Ronda Milenijnego w tym wykonanie analiz, pomiarów i badań: