• BIP
  • WCAG
  • XML
Nagłówek
15.09
2021

Uszczelnianie na obwodnicy Białej (DW 414)

Na obwodnicy Białej (DW 414) trwa uszczelnianie nawierzchni warstwą SLURRY SEAL.

Metoda ta uszczelnia i wypełnia ubytki na głębokości około 3cm, a jednocześnie zabezpiecza przed skutkami zimowej aury.

Proces ten jest szybki w realizacji, w klika dni wyremontujemy odcinek 3,6 km.

 

Wartość inwestycji - 900 tys.

Wykonawca:                  BITUNOVA

Temat:                                Uszczelnianie nawierzchni warstwą SLURRY SEAL

 

OPIS INWESTYCJI:

 

  1. Proces starzenia nawierzchni:

              Wraz z upływem czasu nawierzchnia asfaltowa podlega degradacji w wyniku:

  • odziaływań fizyko-chemicznych (utlenianie, promieniowanie słoneczne, kwaśne deszcze)
  • działań fizycznych (obciążenia mechaniczne, krystalizacja wody w cyklach zamarzania-odmarzania, krystalizacji soli)
  • skutków starzenia (rysy, ubytki lepiszcza, ubytki kruszywa itp.)
  1. Renowacja warstwy ścieralnej – CWZ

Poprzez:

  • uszczelnienie/uszorstnienie nawierzchni
  • wypełnienie ubytków (wyrównanie na głębokości ok 3 cm)
  • wypełnienie kolein po frezowaniu
  1. Specyfikacja CWZ – cienka warstwa na zimno „SLURRY SEAL”

              Zabieg powierzchniowy:

  • dwuwarstwowy: warstwa wyrównawcza, warstwa ścieralna,
  • grubość warstwy wyrównawczej zdeterminowana jest wielkością deformacji
  • istniejącej (zabezpieczanej) nawierzchni,
  • grubość warstwy ścieralnej zdeterminowana jest wielkością ziarna kruszywa
  • w mieszance,
  • całkowita, średnia grubość warstwy końcowej powinna być nie mniejsza od
  • największego wymiaru ziarna mieszanki mineralnej i nie większa od 1,5
  • krotności tego wymiaru (nie dotyczy miejscowych ubytków)
  1. Ogólne zasady wykonywania CWZ:
  • Produkcja i wbudowywanie mieszanki do wytworzenia cienkiej warstwy na zimno odbywa się bezpośrednio na drodze w jednym ciągu technologicznym przy pomocy samobieżnej maszyny roboczej spełniającej rolę wytwórni oraz rozkładarki (kombajn drogowy) bez podgrzewania składników                                       i w temperaturze otoczenia.
  • W skład mieszanki wchodzą: kationowa emulsja asfaltowa modyfikowana               o charakterze wolnorozpadowym C60 BP5 CWZ, kruszywo o ciągłym uziarnieniu, woda, środek powierzchniowo czynny, cement. Poszczególne składniki są dozowane do mieszalnika w sposób ciągły w ustalonych proporcjach, gdzie następuje ich dokładne połączenie. Wytworzona w ten sposób mieszanka zostaje natychmiast poddana procesowi wbudowywania.
  1. Etapy przygotowania nawierzchni:
  • przeprowadzenie frezowania korekcyjnego (jeżeli takie są wymagania)
  • przeprowadzenie remontów (usunięcie uszkodzeń większych niż 3 cm)
  • oczyszczenie ze stałych zabrudzeń (piach, glina, ziemia, pyły, liście, igliwie, plamy olejowe itp.)
  • odsłonięcie poboczy
  1. Etapy wykonywania prac:
  • początek procesu rozpadu mieszanki (od 2 do 3 minut po rozłożeniu – zmiana barwy z brązowej na czarną)
  • wałowanie w celu zagęszczenia mieszanki nie jest wymagane
  • wznowienie ruchu drogowego (od 30 do 60 min po zakończeniu wbudowywania, najpóźniej po 4 godzinach. Ograniczenie prędkości do 40 km/h)
  • Zniesienie ograniczenia prędkości (od 1 do 3 dni po zakończeniu procesu wbudowywania)

 

 

×

Wyszukaj w serwisie